Podešenost trapa je neophodna kako zbog vaše sigurnosti, udobnosti vožnje, tako i zbog trajnosti pneumatika. Podešavanjem trapa na fabričke predviđene mere postiže se stabilnost vozila i racionalna potrošnja guma kao i goriva.
Centriranje trapa se preporučuje nakon bilo kakvih radova na trapu kao što su: zamena opruga, amortizera, spona, oscilirajućih ramena, letve volana…
Optika trapa podrazumeva laserska reglaža trapa, koja je u stvari trodimenzionalno centriranje. Proveru vrši savremena, 3D kamera koja snima i beleži raspon, nagib i zatur točka. Ta tri elementa se istovremeno podešavaju i jednako su bitna za bezbednost, a utiču i na potrošnju goriva.
Usluga obuhvata:
- Pregled vozila i proveru da li u trapu ima „lufta“. Ukoliko postoji, mora da se sanira, ako ga nema, reglaža se nesmetano obavlja
- Montiranje mernih glava na točkove. Pričvršćuju na felne i putem posebnih kamera beleže se podaci o položaju točkova
- Preuzeti podaci sa vozila se unose u poseban kompjuterski program koji ih upoređuje sa fabrički zadatim parametrima, definisanim za svako vozilo
- Skeniranje točkova, merenje uglova točkova i pozicija upravljača. Podešavanje i postavljanje volana u pravilan položaj
Veoma je važno osigurati da se gume ravnomerno troše. Centriran trap podrazumeva manje habanje svih komponenti upravljanja i vešanja. Vozilo koje nije poravnato po specifikaciji koju proizvođač preporučuje, dešava se da vuče i zanosi u različitim pravcima, što svakako utiče na bezbednost same vožnje. Nepravilna centriran trap stvara prekomerno trenje na površini puta što dovodi do neravnomernog habanja pneumatika i utiče na samu potrošnju goriva.
Preporuka je da se trap centrira najmanje jednom godišnje odnosno na 10.000 km ili pri zameni novih guma. Kontrolu treba raditi na 5000 km. Potrebno je i izvršiti pregled trapa i otkloniti eventualne kvarove pre centriranja.